Description: Bodový objekt obsahuje tyto externí dbf atributy:STAV_KODPOVRCH_KODUNOSNOSTPRUJEZ_KODTYP_TOCNYPOZNAMKAVýznamy hodnot atributů bodu tocna:STAV_KOD – viz. vyhybnaPOVRCH_KOD – viz. komunikaceUNOSNOST – viz. komunikacePRUJEZ_KOD – viz. KomunikaceTYP_TOCNY – Zde bude vyplněno T nebo O dle tvaru točny. Plošná točna rovněž OPOZNAMKA
Description: Bodový objekt obsahuje tyto externí dbf atributy:STAV_KODPOVRCH_KODUNOSNOSTSIRKADELKAPOZNAMKAVýznamy hodnot atributů boduvyhybna:STAV_KODVýhybna fyzicky existuje a plní svůj účelNávrhPOVRCH_KOD – viz.komunikaceUNOSNOST – viz.komunikaceSIRKA–Rozměr kolmo k ose komunikaceDELKA–Rozměr souběžný s osou komunikacePOZNAMKA
Description: Významy hodnot atributů linie :KOMUN_KOD (původně: typ_kod) charakterizuje základní, konstrukční vlastnosti komunikace a způsob využití. Nevypovídá o konkrétních detailnějších parametrech komunikace. Významy jednotlivých hodnot:Silnice 1.třídy, zdroj ZABAGED, nehodnoceno - převzatoSilnice 2.třídy, zdroj ZABAGED, nehodnoceno - převzatoSilnice 3.třídy, zdroj ZABAGED, nehodnoceno - převzatoÚčelová komunikace (ulice) v obci, zdroj ZABAGED. U těchto komunikací se předpokládá, že byly postaveny dle normy, která počítá s průjezdem vozidel typu 1 (24t). Proto nemají vypsané ostatní atributy. Pokud při přejezdu byla zjištěna nějaká odchylka (šířka, most s nižší únosností), byl komunikaci přidělen KOMUN_KOD 5 a výše a vlastnosti v atributech popsány.Komunikace odpovídající přibližně svou charakteristikou hodnotě 1L, užívané v lesnictví při třídění lesních odvozních cest. Šíře min 2,5m a vždy podíl asfaltové složky. Asfalt nemusí být vždy hladký a na samém povrchu komunikace. Příčné svodnice vody jsou vždy ošetřeny zpevňující složkou (kov,beton,asfalt).Cesta přístupná i osobním automobilům běžného typu, které nemají velmi nízkou „světlost“ podvozku2L - Šíře minimálně 2,3m, běžně využívaná soupravami pro odvoz dřeva. Přístupná pro vozidla SUV, která jsou opravdu určena pro jízdu mimo silnici. Mohou se vyskytovat příčné svodnice vody, které nejsou ošetřené konstrukčně a jsou ohroženy při větších srážkách erozí. Cesta má vždy nějaké pevné podloží. Není podmínkou, že toto podloží bylo vybudováno lidskou činností. Do této kategorie může spadnout i asfaltová cesta s nedostatečnou šířkou nebo velmi nekvalitním povrchem3L – Traktorová cesta. Komunikace sjízdná za určitých podmínek a jen pro určitý typ automobilů. Pro traktor (LKT) průjezdná, pro terénní automobil typu NIVA apod. za příznivých podmínek rovněž . Využití komunikace pro vozy záchranných služeb je nutno posoudit z dalších atributů v databázi. (Šířka!!!)4L – Nejedná se prakticky o komunikaci, zpravidla se jedná o kdysi užívané traktorové cesty již zarostlé. V systému budou ponechány jen výjimečně jako alternativa pro přístup např. terénním motocyklem v jinak špatně dostupné oblasti. Není povinnost vyplnit dbf atributy. Komunikace sjízdná pouze čtyřkolkou nebo motocyklem. Cesty které jsou mnohem kvalitnější než 4L, ale pro automobil jsou nesjízdné vzhledem k velmi úzkému profilu nebo extrémnímu sklonu.Nejedná se o komunikaci pro motorové prostředky. Může být široká, udržovaná, ale prioritou je využití pro sportovní účely. Rekreační i závodní. Vzhledem ke konstrukci těchto cest – průseků v lese nebylo možné ověřit průjezdem vozidla fy MAPsteel.SIRKAŠířka zpevněné, v případě nezpevněné pak používané šířky vozovky. Je-li šířka na krátkém úseku velmi proměnlivá, vyjadřuje údaj nejmenší naměřenou hodnotu v daném úseku, která již ovlivňuje provoz komunikace. POVRCH_KODTento atribut je využit u více vektorových objektů. Charakterizuje povrch komunikace v šetřeném úseku. Hodnoty budou sloužit i jako jeden z údajů pro výpočet předpokládané rychlosti průjezdu. Významy jednotlivých hodnot:Vždy přítomnost asfaltu, většinou na samém povrchu. Někdy skryt i pod vrstvou jemného štěrku, nebo je vrstva svrchního materiálu asfaltem tzv. „prolitá“Kalená vozovka. Na povrchu je vrstva materiálu, který byl ošetřen např. vibračním strojem apod. Většinou patrný zásah lidskou rukou. POZOR! Do této kategorie může být zařazená cesta, která má podloží s původního kamene(viz.7), ale působením přírodních vlivů (nálet prachu) nebo vlivem častého užívání těžkou technikou (obrušování) je rovněž velmi pohodlná pro plynulou jízdu.Hlína - lze očekávat problém z prokluzováním. U vozovek jen u 3L a horších. Vyskytuje se však někdy u výhyben a přistávacích ploch pro vrtulníkTráva – platí totéž co pro hlínuDlažbaPanelyKámen. Myslí se tím původní kámen, více či méně upravený pro provoz komunikace. Velmi častá a spolehlivá varianta povrchu ve vyšších polohách.UNOSNOST Minimální únosnost vozovky,mostu, točny apod. v tunách. Je možno zadat jakoukoliv hodnotu, většinou však bývají využívány tyto: 24, 18, 10, 3, 1, Tyto hodnoty prakticky většinou charakterizuje jasně možnost využití.POZOR!! Neplést atribut s hodnotou PRUJEZD_KOM. Cesta s únosností 24t nemusí být průjezdná pro vozidlo strojní (AVIA 5,5t), protože na konci není možnost se otočit, je tam nízká průjezdná výška apod.PRUJEZ_KODCharakterizuje přesně úsek komunikace vzhledem k použití vozidel ZSVozidlo s váhou 24t (např. cisterna Tatra včetně vody pro hašení)Vozidlo s váhou 18t (např. cisterna Renault včetně vody pro hašení)Strojní vozidlo (Avia)Terénní vůz do 3,5tČtyřkolka, motocyklLKT , TATRA vylišováno jen výjimečně ve zvláštních případech extrémních terénů, myslí se nákladní Tatra, neznamená to totéž co atribut 1.OMEZEN_KODVyjadřuje důvod, proč je v daném místě nutno snížit rychlost a zvýšit pozornost řidiče.Náhlé zúžení komunikacePrudký sklonMalý poloměr zatáčkyPříčné hluboké svodyNerovný terén (balvany, eroze, kořeny apod.)Zídka, svodidlo velmi blízko vozovkyStrž, kanál ,hluboký příkop velmi blízko vozovkyVertikální zlom vozovkyPříčný sklon vozovkyTrvale mokré místo, bahno, brodVětvovíJiné omezení z popisuSnížená průjezdní výškaExtrémní nerovnosti nebo sklon komunikacePOPIS_OMEZRozšíření atributu OMEZ_KOD o popis. Jednotlivé výrazy budou unifikovány a použity bez diakritiky pro případné užití v systému.Většinou budou odpovídat výše uvedenému popisu atributu OMEZENI_KOD. Nelze použít volně jako např. poznámku. Přesný výčet povolených výrazů obsahuje soubor metadata_BK2.xlsPRUJ_VYSKAPrůjezdní výška. Bude vyplněno hodnotou v případě pochybností o nekomplikovaném průjezdu vozidel pod silným větvovím, nízkým mostem apod. Hodnota 99 znamená , že není pochybnost o průjezdu.CAS_NAROCVyjadřuje předpokládaný čas průjezdu úseku, který tato linie znázorňuje v sec.POZNAMKAPoznámka sloužící k upřesnění skutečností, které např. nelze vyjádřit jednoznačně kódem apod.Atributy BEZNA_RYCHLOST a KOEFICIENT_OMEZENI budou mít přiřazeny hodnoty podle atributů povrchu vozovky a kódu omezení po dohodě s pracovníky ZS. Jsou nutné jen nyní pro zpracovatele dat projektu. Ve chvíli, kdy budou data užívána v nějakém systému pro provoz ZS, bude možno naprogramovat výpočet doby jízdy k jednotlivým místům v KRNAPu jen na základě atributů POVRCH_KOD a OMEZENI_KOD.